MACIEJ

KIFNER

Skutecznie dostarczam rozwiązania oparte na nowych technologiach

Jestem liderem IT z długoletnim doświadczeniem w budowie strategii IT i wdrożeniach transformacji cyfrowej. Jako osoba otwarta na biznes oraz rozumiejąca jego perspektywę, podejmuję najtrudniejsze biznesowe decyzje służące zwiększeniu automatyzacji i digitalizacji. Zapewniam ciągłość działania systemów. Dbam o cyberbezpieczeństwo oraz jakość dostarczanych usług IT. Zarządzam zmianą, minimalizuję ryzyko.

Liczę na bliskość ludzi, wzmacniam ich i dla nich codziennie pracuję. Stawiam na efektywność: współpracowników, organizacji oraz świadczonych usług. Cechuje mnie przedsiębiorczość i proaktywność, nonkonformizm, ciekawość świata oraz pasja i dynamika w działaniu.

Oto kilka wybranych moich sukcesów

  • Techniczne
    • Optymalizacja serwisów sprzedażowych e-commerce do poziomu odwiedzalności 3500 jednoczesnych aktywnych użytkowników w czasie rzeczywistym wg. Analytics dla bazy 200 tys. SKU (>80 tys. aktywnych) oraz minimalizacji czasu ładowania serwisu w przeglądarce ze standardowego poziomu >20 sek. (lub w szczycie braku odpowiedzi) do max 2.5 sek.
    • Wdrożenie i modyfikacja systemu ERP Microsoft Dynamics NAV w obszarach WMS, EDI, HR, FiK, BI w największej w Polsce aptece internetowej / 3-5 miejsce w Europie / oraz zapewnienie wzrostu sieci aptek stacjonarnych do ponad 120 lokali / 2-3 nowe apteki tygodniowo / – obsługa wielu lokalizacji magazynów o łącznej powierzchni blisko 100 tys. m2, >150 partnerów handlowych, >100 tys. dokumentów księgowych miesięcznie, 25 tys. zamówień/dzień, >2000 pracowników firmy. Praca w trybie 24/7.
    • Pozyskanie zewnętrznego finansowania na wymianę systemu informatycznego przedsiębiorstwa oraz pozytywna realizacja projektu – modyfikacja 7 głównych procesów biznesowych (5 podsystemów z obszarów sprzedaży, redakcji, zakupów, logistyki, marketingu oraz księgowości i finansów), integracja z >50 partnerami biznesowymi, >100 tys. SKU, będących w korelacji z pełną wymianą platformy sklepów internetowych oraz rebrandingiem głównej marki firmy.
    • Realizacja systemu informacyjnego zgodnie z wytycznymi UE, odebranego i rozliczonego bez zastrzeżeń jako jeden z nielicznych pozytywnych przykładów wydatkowania środków unijnych dla projektów internetowych z lat 2008-2009.
    • Rozwój platformy największego internetowego serwisu ogłoszeniowego z branży nieruchomości i turystyki GRATKA.pl oraz najpopularniejszego miejskiego serwisu informacyjnego NaszeMiasto i motoryzacyjnego Motofakty. Zastosowanie unikalnych rozwiązań zorientowanych na jakość / wydajność i narażonych na ograniczenia czasowe do przetwarzania danych od dostawców (kilkaset partnerów, ponad 2 mln rekordów opisowych, przetwarzanie danych 24/7).
  • Organizacyjne i biznesowe
    • Opracowanie i skuteczne wdrożenie Strategicznego Systemu Zarządzania w Software House (zdefiniowanie systemu jakości, procedur / instrukcji; określenie ról i odpowiedzialności oraz opis kart stanowisk; stworzenie fundamentu IT poprzez rozbudowę zespołu; powołanie „Biura Projektów” i wdrożenie zasad zarządzania projektami; uruchomienie budżetowania działań, określenie zasad obiegu dokumentów, etc.).
    • Powołanie AKADEMII E-COMMERCE „NOWY WYMIAR BIZNESU” wspierającej budowę i rozwój biznesu online w obszarach sprzedaży i obsługi klienta, zatowarowania, marketingu, logistyki, IT oraz zarządzania strategicznego i operacyjnego. Trener z obszarów: Strategia online, Organizacja przedsięwzięć i zarządzanie projektami, Optymalizacja procesów, Technologie internetowe.
    • Członek Rady (w latach 2012-2015 zastępca Przewodniczącej) Pomorskiej Grupy Regionalnej Stowarzyszenia IPMA Polska. Organizacja 5-ciu edycji Pomorskiego Kongresu Project Management. Opracowanie koncepcji i rozwój spotkań służących integracji środowiska Kierowników Projektu na Pomorzu (ponad 400 aktywnych osób).